Фредерик Шопен


Фредерик Шопен е роден петдесет километра западно от Варшава, в Żelazowa Wola в Sochaczew Каунти, В това, което беше част от Херцогство Варшава. Баща му, Mikołaj (на френски, Никола) Шопен, Първоначално е французин от Лорейн, Емигрирали в Полша през 1787 г. на шестнадесет години и е служил в Полша по време на Националната гвардия Kościuszko въстание. Той впоследствие обучавал деца на аристокрация, Включително Skarbeks-Един от по-бедните, чиито отношения, Justyna Krzyżanowska, той се жени.[17]

Брат Justyna’s ще стане баща на американския Съюз Обща Włodzimierz Krzyżanowski.[18][19]

Mikołaj и Justyna се ожениха през 16-ти век базилика в Brochów. Има също второто си дете и единствен син, роден на 1-ви март 1810 година, ще бъдат кръстени “Franciszek Фредерик Шопен”. През 1892 г. един енорийска църква Документът беше установено[20] , че си като цитира рожденна дата 22-ри февруари 1810 г, но той обикновено се дава 1 март като дата.[20]

В семейството 1817-27 Шопен са живели в близост до Kazimierz Палас в тази Варшавски университет сграда, сега украсена (център) С профил Фредерик’s

През октомври 1810, Шопен, когато беше на седем месеца, семейството се мести във Варшава. Баща му прие оферта от празнува лексикограф Самуел Linde, За да учат Френски в средно училище, На Варшава лицей. Училището се помещава в Саксонски Палас, Шопен и семейството живее в двореца основания. През 1817 г. Велик княз Константин иззет на саксонските дворец за военни цели, както и лицей се премества в Kazimierz Палас,[21] въз основа на днешния ден Варшавски университет. Семейството живее в просторен апартамент втория етаж в съседна сграда. Фредерик Шопен присъстваха на Варшавския лицей от 1823 до 1826.

Полският дух, култура и език pervaded дома на Chopins “, и в резултат на син никога не би, дори и в Париж, съвършено овладяване на Френски език.[22] Луи Enault, биограф, заимствани фраза Жорж Санд да Шопен описват като “по-Полски от Полша”.[23]

Żywny, От Mieroszewski, 1829

Другите в семейството на Шопен са музикално наклонени. Бащата на Шопен свири на флейта и цигулка; майка му свири на пиано и дава уроци на момчетата в елита пансион, че Chopins запазени. В резултат на Фредерик рано стана запознати с музиката в различните му форми.[24]

Józef Сикорски, музикант и Шопен съвременни, припомня в своята Спомени за Шопен (Wspomnienie Chopina), Че като дете, Шопен плачеха от вълнение, когато майка му свири на пиано. До шест, той вече се опитват да възпроизведат какво е чул или да направят нови мелодии.[8] Той не получи най-ранните му уроци пиано от майка си, но и от по-голяма сестра му Ludwika (на английски език, “Луиз”).[24]

Първият професионален Шопен за пиано преподавател, от 1816 до 1822, бе Чешки, Войчех Żywny.[25] Въпреки, че уменията на младок’s скоро надмина своя учител, Шопен по-късно говори високо на Żywny. Седем години “малко Шопен” (Szopenek) Започва да дава публичност концерти, че скоро подкана сравнения с Моцарт като дете и с Бетовен.[24]

Justyna Шопен, от Mieroszewski, 1829

Същата година, седем години Шопен състои два Polonaises, В Сол минор и Б-бемол мажор. Първата бе публикувана в гравьорския на отец Izydor Józef Cybulski (композитор, гравьор, директор на училище едно органисти “, както и една от малкото музикални издатели в Полша), вторият оцелява като собственоръчно изготвен от Mikołaj Шопен. Тези малки произведения бяха каза съперник не само на популярни polonaises от водещите композитори Варшава, но известните Polonaises на Michał Kleofas Ogiński. Значително развитие на мелодични и хармонични изобретение и на пиано техника Доказано е, че в Шопен известни следващата Полонеза, В А-бемол мажор, Който младата художничка предлага през 1821 г. като имен ден подарък за Żywny.[24]

Двореца в Szafarnia където Шопен vacationed в 1824-25

За това време, на възраст от единадесет, Шопен, извършвани в присъствието на Александър I, Цар на Русия, който е във Варшава, за откриване на Сейма (Полския парламент).[8]

Като дете, Шопен показа разузнаване, че е казано да поеме всичко и да се възползва от всичко, за неговото развитие. Той рано показа забележителна способности в наблюдението и скициране, запален остроумие и чувство за хумор, и необичайно талант мимикрия.[24] Една история от ученическите си години разказва един учител е приятно изненадан от един великолепен портрет, че Шопен е съставен от него в клас.[26]

През тези години, Шопен понякога поканени да участват в Belweder Палас като партньор на син Руски владетел на Полша, Константин Павлович на РусияИ очарова със своя сприхав главатар пиано-играе.[24] (Няколко години по-късно, на Великия херцог ще бягат от Belweder, просто за отрицателно време, в самото отваряне на Ноември 1830 въстание, Заобикаляне на юноши старша възраст полски офицер, който се качи нагоре през Роял Парк бани от казармата им в усилията си да го плен.) Стар Ursyn Niemcewicz удостоверява с “Малката Шопен” популярността му в драматичен еклога, “Nasze Verkehry“(” Нашата общуване, “1818), в която осем години Шопен функции като мотив в диалози.[24]

Въпреки че в средата на тинейджъри, по време на ваканции, прекарано на село Szafarnia (където той е гост на княз Антони Radziwill), Шопен е бил изложен на фолклорни мелодии че той по-късно ще превръщат в оригинални композиции. Неговите писма от дома Szafarnia (прочутата “Szafarnia Куриер” букви) развеселен семейството си с техните изигравам на вестниците Варшава и демонстрира литературен талант младеж’s.[26]

Един анекдот описва как Шопен помогна тихо шумен децата от първи импровизират история и след това да ги подмами да спи с berceuse (приспивна песен) – След което той се събуди всеки с ухо-пиърсинг хорда.[26]

[редактиране] Образование

Józef Елснер, От Фаянс, След 1853

Шопен, обучаван в дома, докато той беше на тринадесет, които са включени във Варшавския лицей през 1823 г., но продължава учи пиано под ръководството Żywny’s. През 1825, в изпълнение на работата на Ignaz Moscheles, Той entranced публиката с свободното си импровизации, и бе аплодирана от “най-добър пианист във Варшава.”[24]

През есента на 1826, Шопен започва тригодишен курс на обучение с полския композитор Józef Елснер в Варшавската консерватория, Което е свързано с Варшавски университет (оттук и Шопен се отчита, че сред университета възпитаници). Шопен първия контакт с Елснер може да са били още през 1822, той е сигурен, че Елснер е давал Шопен неофициални насоки от 1823 и през 1826, Шопен официално започна проучване на теория на музиката, Реших бас, И състав с Елснер.

През 1827-30 Шопен живее със семейството си в южната част на приложение Крашински Палас, Преди да напусне завинаги Полша.

В края на годината оценки, Елснер отбележи, Шопен “забележителен талант” и “музикален гений.” Както е Żywny, Елснер наблюдава, а не влияе или насочена, развитието на цъфтеж талант на Шопен. Елснер’s стил на преподаване се основава на нежеланието му да се “ограничи” Шопен с “тесен, академичните среди, остарели” правила, както и на решимостта си да позволи на младата художничка да зрее “в съответствие със законите на собствената си природа.”[27]

През 1827 г. семейството се премества в квартирата От другата страна на улицата от Варшавския университет, в Двореца на Крашински Krakowskie Przedmieście 5 (в това, което е сега Варшава академия за изящни изкуства). Шопен ще живеят там, докато той напуска Варшава през 1830 година. (В 1837-39, художник и поет Киприан Норвид ще учи рисуване там; по-късно той ще писалка на поемата “Шопен за пиано”, за руските войски ” 1863 defenestration на уреда.[28])

През 1829, Полша портретист Ambroży Mieroszewski изпълнява набор от пет портрета на членовете на семейството Шопен (най-малката дъщеря, Емилия, е починал през 1827 г.): Шопен родители, старият му сестра Ludwika, по-малка сестра Изабела, и в първия известен портрет на него самия композитор. (Оригиналите загиналите във Втората световна война, само черно-бели фотографии остават.) През 1913 г., историк Едуар Ganche ще напиша, че тази картина на преждевременно композитор показа “младежки застрашени от туберкулоза. Кожата му е много бяла, той е важна Адамова ябълка и хлътналите бузи, дори и ушите му показват форма характеристика на консумативи. “Шопен по-малката сестра Емилия вече е починал от туберкулоза на възраст от четиринадесет, и баща им ще умирам от същото заболяване през 1844 година.[27]

Според музиколог Шопен и биограф Zdzisław Jachimecki, Сравнение на младежката Шопен с всички по-ранни композитора е трудно поради оригиналността на делата, които Шопен която композира още през първата половина от живота си. В сравним възраст, Бах, Моцарт и Бетовен са били все още стажанти, а Шопен се възприема от колегите и публиката да бъде вече един майстор, който е насочена по пътя на следващите години.[27]

Шопен себе си никога не съм тематичните заглавия му инструментални произведения, но тях се идентифицират само с жанр и номера.[29] Неговите композиции са, обаче, често вдъхновен от емоционалните и чувствените преживявания в живота си. Една от първите му такова вдъхновение е красива млада студентка по оперно пеене в Консерваторията Варшава и по-късно като певец на Варшавската опера, Konstancja Gładkowska. В писма до приятеля си Tytus Woyciechowski, Шопен посочи кои от неговите произведения, а дори и кои от техните пасажи, които са били повлияни от неговите еротични транспорт. Неговата художника душа беше обогатен от приятелства с такива водещи светлините на артистичен и интелектуален света Варшава, както Maurycy Mochnacki, Józef Бохдан Zaleski и Стар Фонтана.[30]

[редактиране] Млади човече

Шопен, от Mieroszewski, 1829

През септември 1828, Шопен замахна за останалата част от света в компанията на семейството приятел, зоолог Феликс Jarocki, Който бе планирал да посети научен конгрес в Берлин. Там, Шопен се ползват няколко непознати, насочени от опери Gaspare Spontini, Отиде до няколко концерта, и видях Карл Фридрих Целтер, Феликс Менделсон Бартолди и други знаменитости. След завръщането си пътуване, той бе гост на княз Антони Radziwill, Управител на Великото херцогство Позен – Се извършва един композитор и виолончелист се стремят. За принца и си пиано-играе дъщеря Уанда, Шопен съставен му Полонеза за виолончело и пиано, в С мажор, оп. 3.[31]

Обратно във Варшава, през 1829 г., Шопен изслушани Николо Паганини играят и отговаря на немски пианист и композитор Йохан Непомук Хумел. През август същата година, три седмици след завършване на обучението си в Консерваторията Варшава, Шопен направи блестящ дебют в Виена. Той даде два пиано концерти и получи много благоприятни мнения – в допълнение към някои, които критикува “малки тон”, че той обърна на пиано. Това бе последвано от концерт през декември 1829, в Клуба на Варшава Търговци “, където Шопен премиера си Концерт за пиано № 2 във фа незначителни, Оп. 21, както и от първия си изпълнение, на 17 март 1830 г. в Народния театър, На неговата Концерт за пиано № 1 в минор, Оп. 11. През този период той започва да пише първата си Études (1829–1832).[8]

Успехи на Шопен като изпълнител и композитор отвори врати за професионалните му към Западна Европа, и на 2 ноември 1830 г. наблюдавани на разстояние от приятели и почитатели, с пръстен от Konstancja Gładkowska на пръста си и с изпълнението му сребърна чаша, съдържащи пръст от неговите родна земя, Шопен, определени, пише Jachimecki “в широкия свят, с не много ясно определена цел, завинаги.”[31]

По-късно този месец, във Варшава, на Ноември въстание избухна и приятел на Шопен и пътешествията спътник, Tytus Woyciechowski, се завръща в Полша да привлече. Шопен, сега сам в Виена, Пише Jachimecki “страдат от носталгия, разочарование в надеждите си за даване на концертите и издателска дейност, падежът и придобити духовна дълбочина. От романтичен поет … … Той е израснал в един вдъхновен национална бард, който intuited минало, настояще и бъдеще на своята страна. Едва сега, на това разстояние, той не виждам цял на Полша от гледна точка на доброто и да разберат какво е велик и наистина красива в нея, трагедията и героизма на нея превратности. “[31]

Когато през септември 1831 Шопен научих, докато пътуване от Виена до Париж, че въстанието е бил смачкан, той излива “profanities и богохулно” в родния си Полски език в страниците на малък вестник, че той пази в тайна до края на живота си. Тези outcries на измъчван сърцето намерени музикални израз в неговия Scherzo в минор, оп. 20, И си “Революционна Étude”, в C минор, оп. 10, № 12.[31]

[редактиране] Париж

Шопен Полонеза, От Kwiatkowski, Изобразяващ топката в граф Czartoryskiе Hôtel Ламбърт в Париж. Национален музей, Poznań.

Фредерик Шопен: Мазурка в ла минор, оп. 17, № 4
В изпълнение на Гиорги Latsabidze

Проблеми слушане на този файл? Виждам медии помощ.

Шопен пристига в Париж в края на септември 1831, все още сигурно дали той ще се заселват там за добро.[31] С оглед облекчаване на влизането му в парижките музикални общност, той започва да поуки от видни пианист Фридрих Kalkbrenner. През февруари 1832 година Шопен даде концерт, който събра всеобщ възторг. Влиятелните музиколог и критик François-Joseph Фетишизъм пише в Ревю Musicale: “Това е един млад човек, който като нищо като модел, като е установено, ако не и пълно обновяване на пиано музика, след това в никакъв случай част от това, което отдавна се иска напразно, а именно една екстравагантност на оригинални идеи, които са безпримерен навсякъде … “[32] Само три месеца по-рано, през декември 1831, Роберт Шуман, При прегледа на Шопен Вариации на тема “Ла CI Хат Брейка La Mano”, Оп. 2 (от операта на Моцарт “Дон Жуан”), Е написал: “Шапки разстояние, господа! Гений.”[33]

След концерта си Париж début През февруари 1832, Шопен разбра, че си с лека ръка клавиатурата техника не е оптимално за големи пространства концерт. Въпреки това, по-късно тази година той е представен на богатите Ротшилд банкови семейство, чийто патронаж отвори врати за него на други частни салони.[8]

В Париж Шопен намерени артисти и други отличава компанията, както и възможности да упражнява своите таланти и постигане на знаменитост, и не след дълго той е спечелил един хубав пиано доход преподаване на заможни студенти от цяла Европа.[34] Той формира приятелства с Хектор Берлиоз, Ференц Лист, Винченцо Белини, Фердинанд Хилер, Феликс Менделсон Бартолди, Хайнрих Хайне, Йожен Дьолакроа, Принц Адам Йежи Czartoryski, Алфред дьо Вини, И Шарл-Валентин Алкан.[34]

В Париж, Шопен рядко се извършва публично. В по-късните години той обикновено даде единен годишен концерт в зала “Pleyel, едно място, което седнал и триста души. Той играе по-често салони – Социални събирания на аристокрацията и художествени и литературни елит – но удобно да играете в своя апартамент в Париж за малки групи от приятели. Неговата несигурна здравето си възпрепятстван турнета като пътуване виртуоз, И след това играе веднъж в Руан, Той рядко се осмелил от капитала.[34] Неговият висок доход от преподаването и съставящи го освободи от щамове на концерт-даване, на които той е вродено отвращение.[8] Артур Hedley отбелязва, че “като пианист Шопен е уникален по придобиване на репутацията на най-високата цел, въз основа на най-малко публични изяви-малко повече от тридесет в хода на живота си.”[35]

Мария Wodzińska (Orpiszewska) по-късно в живота

През 1835 г. Шопен отиде в Карлови Вари, Когато за последен път в живота си, той се срещна с родителите си. По пътя през Саксония по пътя си обратно към Париж, той се срещна стари приятели от Варшава, на Wodzińskis. Той се е срещнал им дъщеря Мария, сега шестнадесета, в Полша преди пет години, и се влюбва в очарователния, артистично талантливи, интелигентни млада жена.[36] На следващата година, през септември 1836, след завръщането си Дрезден след като vacationed с най-Wodzińskis Marienbad, Шопен, предложен брак с Мария. Тя прие, а майка си, графиня Wodzińska одобрени по принцип, но Мария крехката възраст и крехко здраве на Шопен (през зимата на 1835-1836 той е бил толкова зле, че думата е разпространен във Варшава, че той е починал) принуден неопределен отлагане на сватба. Участието остава тайна за света и никога не е довело до олтара. Шопен накрая пуснати на писма от Мария и майка си в голям плик, на който той е написал полски думи “Moja bieda” ( “Моята скръб”).[34]

Чувствата на Шопен за Мария оставили следи в неговата Валс в А-бемол мажор “Сбогом на валс”, оп. 69, № 1, написани на сутринта на заминаването му септември от Дрезден. След завръщането си в Париж, той композира Étude във фа незначителни, На второ място в оп. 25 цикъл, който той по-нататък “портрет на душата на Мария.” Наред с това, той изпраща седем песни на Мария, че е настроен на думите на Полски Романтика поети Стефан Witwicki, Józef Zaleski и Адам Мицкевич.[37]

След брачни Шопен планове за приключила, полската графиня Делфина Potocka епизодични появи в живота на Шопен като муза и романтичен интерес. За нея той композира своя валс в ре бемол мажор, оп. 64, № 1 – известната “Minute Waltz.”[34]

По време на годините му в Париж, Шопен участвали в малък брой публични концерти. Списъкът на участниците в програми “предвижда представа за богатството на парижките художествения живот през този период. Примерите включват концерт на 23 март 1833, в които Шопен, Лист и Хилер извършва J. S. Бах “и концерт в продължение на три harpsichordsИ, на 3 март 1838, концерт, в които Шопен, неговият ученик Адолф Гутман, АлканИ учител Алкан’s Пиер Йосиф Цимерман извършва споразумение Алкан’s, в продължение на осем ръце, на Бетовен 7-ма симфония.

Шопен е също участва в състава на Лист’s Hexaméron; Шопен е шестата (и последен) изменение на Белиние темата.

Advertisements

Posted on February 22, 2010, in Музика, Новини and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Your comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: